23.1.07

Det här vill jag kunna göra en dag...

att göra skorpion-övningarna.

Det finns med i ashtanga yoga men att göra skorpion-övningarna lär ta flera år innan jag lyckas nå dit.
Men det är ju ett jättebra mål och jag tror säkert att jag kommer att se emot det väldigt mycket att gå till yogan med ett stort leende på munnen oavsett vilken tid och så vidare på dygnet.


Att yogan ger mig andrum i mitt stressiga liv, fullt med kaos och press, krav av samhället på mig.
Att ge mig tid för mig själv, att få lyssna på min kropp, att låta den må bra igen, att få den känna sig stark igen.



Att jag ska kunna vara mig själv, vara vänlig mot min familj, mina vänner och människor som står mig nära i min omgivning. Att de får se en glad och harmoniskt Saraj som är sig själv med sina både positiva och negativa egenskaper.









Åh! Jag längtar dit redan! :D




5 kommentarer:

Anonym sa...

Hihih, jag kommer aldrig klara av det. har träna Ashtanga men slutade när dom flyttade till nya lokaler, brömsgårdarna vitt överallt! Piii bra och skön att jobba lite mycket:-)

saraskameramobil sa...

anne-maj -

Jättetrist att du inte kunde fortsätta med Ashtanga i deras nya lokal. Men nu har du ju hittat en ny hobby, nämnligen ridningen! =) Det är också skönt och avkopplande att få egentid ibland, få göra de saker som man får glädje av.

Instämmer med dig... att utöva ashtanga är väldigt mycket fyskiskt när man har förstått det med andningen och rörelserna på rätt sätt. DÅ puhu! Men... Jättekul ändå! =)

Anonym sa...

Bra tänkt.
Vi måste vara mer vänliga mot oss själva och uppmärksamma kroppens signaler. Klokt av dig att börja utöva yoga. Tyvärr är det bara kundulani yoga här i H-sand.. Vill hellre utöva ashtanga eller poweryoga. Lycka till!
Rapportera gärna hur du upplever yogan.

Anonym sa...

ah, det dar ska ja proooooova o bestamt trana ashanga yoga nar jag ar tillbaka t sverige! ;) hah.. puss!

saraskameramobil sa...

Norrlandssussi -
Jättetrist att det inte finns kvar hos er i H-sand...
Ja, jag har alltid vetat börja med yoga men aldrig fattat mod för det.
Men nu idag inser jag att jag verkligen behöver det och måste fortsätta med det för att kunna må bättre och bättre.
Javisst jag berättar gärna hur det går för mig i yoga och hur jag utvecklar mig där.


Sess -
Välkommen! :P Du får hänga med mig någon gång och pröva på det! Pusses