18.1.07

Ska jag? Eller?

Jaha... Nu är det bara ett och halvt dygn kvar tills jag måste definiera mitt besked för att lämna till Svensk Dövbasket. Att ta plats i landslaget igen och slåss om en plats till VM-basket i Guangzhou, Kina, som ska pågås nu i sommar, mellan 22-30 juni. Man planerar att åka dit den 16 juni och åker hem den 1 juli, totalt tre veckor.

Jag har alltid sagt att jag skulle avsluta min basketkarriär i Borlänge KFUM eller om jag någonsin flyttar tillbaka till Stockholm. Men när mitt ex gjorde slut med mig när vi bodde i Borlänge, blev allt bara fel. Så drog jag till Örebro för att fortsätta spela basket där. (Jag bodde där veckovist redan pga ett projektjobb.) Stannade där i cirka tre år, sen fick jag jobb i Stockholm. Så i början försökte jag jobba veckovist i Stockholm och kom hem till Örebro. Men i längden gick det inte, så slutade jag träna basket någon gång i febuari 2006. Sen har jag flyttat in i min lägenhet i Stockholm också, så kändes det liksom... noll motivation att söka någon basketklubb och börja träna igen. Så har det liksom runnit ut i sanden, helt automatiskt... Plus att jag faktiskt har rätt gällande att sluta med basket, automatiskt, när jag flyttade tillbaka till Stockholm.

Men nu... VM-basket i Kina i sommar... OM jag säger ja till landslaget, så innebär det att jag måste börja träna seriöst igen... Också en annan sak som är ett stort problem för mig. Alltså min vikt. Jag är rejält överviktig men det syns inte på bilderna, jag vet det. ;) Men jag ÄR det, ja! Jag vill inte utsätta mina knän och ryggen för belastningen pga övervikten.
Alltså om jag ska börja träna igen, då kommer jag att tänka på mycket och MÅNGA saker på en gång... Att leva tråkigt, jaga efter onyttigt fett för att döda dem, undvika sötfällor, sova ordentligen, dricka inget alkhol alls med mera. Ja.. mycket att tänka på.... Orkar jag? Klarar jag av det? Kommer jag att bli duktig igen i basket? Blir jag jättestark igen? Bättre flås?
Klarar jag av att spela basket, intensivt, VARJE dag där bort i Kina utan att bli skadad eller utsliten i kroppen, lederna, senorna, musklarna...?

Helt enkelt, klarar jag av att åka till Kina som basketspelare, lagkamrat, kompis, människan Sara...?
Vi får se om (snart) ett dygn....


8 kommentarer:

Anonym sa...

Sara, skulle du nu hitta motivation till att börja träna igen, så har du mitt fulla stöd över mobil, msn och mail! :)

saraskameramobil sa...

steelduck -

Tack för ditt erbjudande att vara stöd! Ska ha det i åtanken OM jag nu bestämmer mig att satsa mot landslaget igen. =)

Anonym sa...

Du tar nog det rätta beslutet till slut. Lyssna bara på din inre..

Anonym sa...

haha!

jag ska ratta och fela nu, haha.

agaren: Selin Kabatas! :P (ratt)
ater helst: turkiskt mat (nastan ratt - ater helst allmant utlandskt mat)
dricker: inte lask iaf (hm, rattfel, dricker sallan lask)
alkohol: vin till maten (nastan ratt, dricker aven andra drycker till maten)
vill resa: overallt! (ratt)
klar sig i: jeans (ratt)
rostar pa: sossorna! (ratt)
hatad eller alskad: for min del ar det bade! :p (ratt)

vager: 65 kg (fel) mycket mindre
onskar sig: trygghet med sasa och flytta in i sin egen lagenhet sa fort som mojligt (ratt och vill mer an sa ocksa)
basta sexstallning: beror pa humoret... men tror nog ridstallningen (ratt - beror pa humoret)
kladstil: jeanstjej men vill kla sig klassiskt ibland (ratt, fast jag vill byta stil snart men ej bestamt vad an , ej hittat det an, kanske chic)

gor en fredagskvall: vara hemma med sasa eller resa bort over helgen (ratt)
alsklingsgodis: svenska losgodis nu nar du bor i slovenien :p (ratt)
ar som van: hopplos! hahaha! nej da, tar vara pa sina vanner (ratt)

basta egenskaper: envis pa ett gott satt, snall, vaga vara rak mot sina vanner (ratt)
samsta egenskaper: LANGSINT! ;) pratar hela tiden nar hon ar nervos (ratt)
ar radd for: MIG! ;) hon blir for det mesta skramd av mig nar jag kommer in i samma rum som hon. :D intern skamt (ratt och det finns mer an det, haha)
Motto: livet har sina overraskningar ;) (ratt)


whoah, du kanner mig mer an vad du tror! ;) haha, grattis du har bara fatt lite fel, haha....

Anonym sa...

Du klarar det bara om du vill, men det som gäller är motivation...
Men jag håller tummarna för dig även vad för beslut du tar! :)
Kram!

saraskameramobil sa...

Norrlandssussi -
Jo, jag tror säkert det. Nu sitter jag och känner efter OM jag säger ja. Då lyssnar jag på mina känslor, vad de skulle regaera..
Samma sak med nej, då kollar jag efter. Imorgon bestämmer jag mig! =)


sess -
Inget konstigt när vi har delat rum många ggr vid stora mästerskap eller internationella tävlingar sen 1997(!) plus vi hade varit oxå kombo ett tag... Haha! :D
*jag, mallig*


Charlotta -
Mmm... Då får jag försöka fiska efter motivation isåfall.. :P Men ja, jag tror säkert att jag kommer att ta rätt beslut till sist som känns bäst för mig och att jag känner mig tillfredställd med det. =)

Anonym sa...

japp det är en utmaning i sig att besluta och en utmaning i sig att träna upp sig, jag tror att du kan lyckas om du får den rätta stöd från omgivningen och jag ger dig gärna stöd om du vill (även om jag inte är en tävlingmänniska men om jag vill lyckas med ngt så kämpar jag tills det är nådd)
Bamskeraaaaaaam med beslutet!

saraskameramobil sa...

camilla -

Ja, jag tror att jag kommer att dela upp målet i många många delmål. För min egen skull. Inte för andras skull. Så får vi se vad som händer framöver. ;)
Tack för stödet! Kraaaam!