14.2.07

Alla hjärtans dag idag.. öh?

Jag tycker att det är tragiskt att de människorna idag känner sig pressad att göra något för sin käraste enbart för att affärerna bara vill tjäna pengar på all hysteri kring Alla Hjärtans Dag.
Och en jättedålig bortförklarning för dem som kan komma ihåg att uppvakta sin käraste enbart för det är alla hjärtans dag idag. Ha! Varför kan man inte göra det igår eller imorgon?

Kärleken ska vara villkorlös och fri. Att man visar sina känslor när man känner för det oavsett vilken tid på dygnet...
Jaja, nog om det, det är inte min grej att babbla om sådana djupsinniga grejor. =)

Nu till en annan sak.

Idag var jag på yoga, 9:e gången. Jag tror nog att ashtanga yoga verkligen är något för mig.
Jag hoppas att jag kommer att utveckla mig. Jo, jag tror det! =)
Jag börjar få det med andningen, "Ujjayi Pranayama", men kroppen fortfarande envisas lite med att andas in i magen då och då. Men ja, det är bara att träna bort det och försöka andas med diafragman.
Idag gjorde vi Prasarita Padottasana, s.k. tornet, några gånger och det som gjorde mig glad, var att jag lyckades nå tårarna med mina fingrar(!).
Ni som känner mig IRL, jag har alltid varit jättedålig på att strecha mig och nu lyckades jag göra det idag. :D Helt sjukt! Det roliga med yogan är att när jag lyckades med en ställning, "asana", då vill jag försöka ännu mer för att jag inser att det inte är omöjligt. Att jag kan nå golvet med mitt huvud och fingrarna runt stortårna en dag, jag vet det innerligt.

Men... jag får inte glömma bort att INTE skynda mig, utom jag gör det när jag känner att min kropp är redo för nästa steg.
Plus jag måste få det med bandha, s.k. kropplås, så tror jag nog att det kommer att bli lättare senare.
Bara att träna på.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sluta skriva om yogan! jag saaaknar den! *s*

saraskameramobil sa...

anne-maj -

Jättetrist att du och jag inte bor i samma stad, då skulle det ha varit skoj med sällskap till yogan isåfall.
Men du kan alltid försöka göra yoga hemma själv? Det finns några bra böcker som är lämpliga för de som är nybörjare, låna någon bra bok på bibblan. Så får vi se om du känner för det och vill ta i det om du nu orkar och har tid...? =)
och jag måste fortsätta skriva om yogan för att kunna mäta mina mål samt hur mycket jag har utvecklat mig...
Så förlåt mig för de kommande inläggen om yogan... =)