12.2.07

Att kunna titta framåt

På sistone har det hänt flera saker... som är både bravo och blä.
Nu har jag sålt Elly (min bil) och det känns lätt men ändå sorgligt eftersom jag har väldigt mycket minnen med bilen. Jag har haft den sen nov-01... Fem år, så mycket har hänt under dessa fem åren. Elly har verkligen hjälpt mig mycket under min svåra tid, men nu är det dags att släppa den pga jag bor på Kungsholmen och det är jättedyrt att ha bil när man är ensamstående plus parkeringsproblem med mera. Nej tack.
För de pengarna som jag fick för Elly, gick jag och köpte mitt efterlängtade objektiv, Canon 10-22!
Ett FYND, faktiskt gällande pris eftersom jag har kollat upp det ute på internet och billigaste kostade 7200 kr.
Jag köpte det för 5990 kr, så är det ett fynd!
Jag har också längtat efter det så... tror att det nu är cirka två år. Så är det dags för att köpa det.

Också är det ett tröst för mig att jag missade att komma in på ILP. En jättebra utbildning som passar mig väldigt mycket men ja, det är bara att bita ihop och ansöka igen nästa år.
Då vill jag också passa på att gratta min vän Tess som lyckades komma in på ILP.

Jag avslutar med att visa några bilder som jag tagit med mitt nya objektiv.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Verkar vara ett roligt objektiv. :) Du får testa lite med badmintonbilder, dom kommer se lite skumma ut tror jag med vidvinkel men rätt häftigt tror jag? :)

saraskameramobil sa...

steelduck -

Oja.. det är ett verkligt roligt objektiv! Har testat det idag mycket mer (Växjö över dagen) och jag blir bara kärare och kärare i objekivet.
Jepp, har tänkt mig att testa det när ni kommer hit till Stockholm och spelar badminton här. =)
Och jorå det blir jättesnygga bilder, hoppas jag. :D