19.2.07

Camera Toss

Någotans hittade jag begreppet "camera toss" och läste mer om det.
Det lät kul och spännande men... Vågar jag verkligen kasta upp min kamera i luften och försöka fånga kameran?

Har prövat med en kamera men ja, varje gång jag kastade upp den i luften, klappar mitt hjärta nervöst. =)



Ska pröva med det längre framöver och se hur bilderna kommer bli, liksom slumpmässigt och ett pirr i magen när man kollar hur bilderna blivit.
Ungefär samma sak när man framkallade sina bilder i mörkrummet.

En bra och rolig blogg om camera tossing finns, länken här.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jisses! Jag skulle nog vara ständig skraj om jag ska slänga kameran upp i luften... Speciellt om jag skulle äga en sådan som din.. =)

Kramkram fr MS

Anonym sa...

hejsan! man måste väl ha en slutare i kameran för att det ska fungera tror jag! Fungerar väl inte med kompaktkamera... dina bilder blev spännande tycker jag! Jag kolade på länken och WOW.... det var snygga bilder där men då krävs det massor med övning och kreativitet eller hur!
Kraaaaaaaaaaamis

saraskameramobil sa...

MS -

Självklart vågar jag inte använda min systemskamera till sådana bildsidéer! =) Utom jag tog min "äldsta" kamera, alltså min allra första ditigalkamera som är jättegammalt nu men tar bra bilder ändå.
kramkram!


camilla -

Ja, det stämmer, det. Kameran bör ha långsam slutare, då kommer sådana bilder fram. Det finns säkert kompaktkameror som har långsam slutare. Jag har också hört ett tips att man kan ta en kamera som inte har utskjutande objektiv, då är det mindre risk men ändå fortfarande hög risk. =)

Ja, jag hoppas att jag får tid över för att pröva med det här bildsidéet snart.
Kram tebaks!

Anonym sa...

Modigt vågat! jag skulle inte ens göra det. en fegis där:-)

saraskameramobil sa...

anne-maj

Ja, det är vågat spelat att göra sådana bilder. =)

Anonym sa...

Nu vet jag! jag kan göra det, med engångskamera men det blir inte lika fint *asg*

saraskameramobil sa...

anne-maj -

Ja, det kan fungera med engångskamera men då måste du kolla upp hur lång tid slutaren är öppen. Om 0,5-2 sek, då fint fint. =)
Ja, kanske det men det är inte alltid säkert att det inte blir bra.