9.3.07

Blev utmanad av

Charlotta!

Spelreglerna.
Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir utmanade ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Bloggaren väljer sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter att det är gjort skriver bloggaren en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit utmanade och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.



1.
Har varit och är och kommer alltid vara en extremt dagdrömmare och en s.k. social ensamvarg. ^^


2. När jag var liten, så gillade jag att prata med mig själv i spegeln.

3. Avskyr att få beröm. Så fort jag får beröm, mår jag dåligt och får jättedåligt samvete. Fråga inte mig varför! Jag själv vet inte varför.

4. Älskar att läsa serietidningar och när jag var liten, så brukade jag gå till min gamla grundskolas bibblan att läsa serietidningar än att gå ut och leka ute på rastgården på rasterna. ^^ (en liten rättelse... Serietidningar, nja, jag menade egentligen seriealbum som t.ex. Tintin, Fiffi&Finn, Fem-gänget, Yoko Tusno, Frankie, Linda & Valetine, Lucky Luke... Men oxå serietidningar, men då måste det vara typ X-men, Agent 9, Fantomen, Judge Dredd, Magnum med några till som jag inte minns namnen på.)

5. Är "fest-nykterist" pga jag nästan aldrig festar med alkohol ELLER tar det vääääääldigt lugnt med alkoholen. En nära vän till mig, vi har umgåtts i cirka 10 år nu och hon har inte sett mig full än! Sista gången jag var full, kan jag INTE minnas när det var. Också åker jag nästan alltid hem efter "uppvärmning/före utgång-fester" hos vännerna, inte gå ut på stan på pub/disco. När det händer, då brukar mina vänner se det som ett mirakel. ;)
Men däremot tar jag mer än gärna ett par vinglas till middagen och njuter av det. Också dricker jag gärna typ en drink innan middagen eller efteråt och njuter av smaken.
Men du, vännen... Ge inte upp hoppet om mig gällande att bli full på fest. Jag KAN bli det OM det känns rätt, då blir jag full. :D

6. Älskar att läsa/titta på science ficition som tv-serier/filmer som t.ex. Star Trek, Battlestar Galactica, Babylon 5, Stargate SG1 med mera. Också manga/anime är jag fullkomligt tokig i att titta på. Med andra ord har jag tendens att kolla på underliga tv-serier/filmer som de flesta skulle ryka på näsan åt. ;)

Bonus: Jag har inte haft tv hemma hos mig i två perioder, först var det ett år innan mitt förraförraförra ex övertalade mig att köpa en ny tv. Nästa period pågick i cirka tre år. :D

Ja, jag vet inte vilka redan har blivit utmanande och inte blivit det. Så gissar jag bara vilt. ;) Ni som blivit utmanade, får bestämma själv om ni vill skriva eller inte.

Camilla
Anne-Maj
Tess
UI
SG
Natty

4 kommentarer:

Anonym sa...

hejsan! Tack för utmaningen och jag har svarat och skickat vidare! Krampuss

Anonym sa...

Jaså, trodde du var väldigt social av dig? ;D Kul få veta mer om dig..

Anonym sa...

Va du kom på alla sex.. jag är fortfarande på den trejde, suck:-) Du kan du mejla till mig? annemaj snabel sdrf punkt se?

saraskameramobil sa...

camilla -
Kul att läsa om dina egenskaper, fick ju lära känna dig lite mer. :D
Krampuss


norrlandssussi -
Jorå, jag kan vara det om jag känner för det annars gillar jag mer att vara i hörnet och bara kolla läget runt. =)

anne-maj -
Ja, ibland är det inte lätt. Men de sex sakerna om mig, har jag haft i mitt huvud i flera år och några av de sakerna brukar jag berätta för mina vänner. Så reagerar de på dem. :D Så... Hoppas att du nu fixar det annars kan du alltid fråga dina dötter och din make ifall?