1.1.07

En partyplinga


Och gick till A och vara lite social, prata och diskutera om nästan om allt mellan himmel och jord. =)
T.o.m. vi lekte gäster med gester, om ni tror att det är mycket lättare för oss, döva men nähä. Vi fick inte ens använda teckenspråket! Moahaha!
Sen skyndade jag upp till terassen ovanför Nöjekorgen för att kunna pröva min fotolycka och uppriktigt sagt var det svårare än vad jag trodde. Pga mycket folk stod runt mig och bara störde hela tiden, också svårt att beräkna vad som skulle komma upp i luften. Men nyttigt ändå! =) Kan ge en bild från ikväll.

Nu till en annan grej som alla säkert skrev i sina bloggar vad som har hänt under år 2006 och jag ville inte vara sämre.

Årets djur: Mina katter Ru och Tigger som kom in i mitt liv och sprider glädje och galenskap hos mig! <3
Årets postivlism
: Att jag blev anställd till vidare på mitt drömjobb,alltså få jobba med idrotten på arbetstid.
Årets händelse i Dövidrott-Sverige: Axxa blev årets idrottare med funktionhinder vid Idrottgalan. EM U20 för basket i Stockholm.
Årets cafe: Fröken Brogren på Karlslundsgatan i Örebro!
Årets sjukdom: Tennisarmbågen i den högra armbågen. Äckligt ont!
Årets tråkighet: Min älskade cykel blev rånad på min bakgård!!!
Årets personliga flopp: Hårförlängningen!
Årets möbel: Soffan!
Årets skor: De bruna stölvarna! <3
Årets fotoutrustning: Kameramobilen Sony Ericson k800i, marcoobjektivet och A95.
Årets pryl: Den nya laptopen.
Årets blogg: SSS - Stockholm Street Style. ÄLSKAR den fullkomligt! Surfa dit om ni inte varit där tidigare!

Årets student: Lillbrorsan M
Årets bok: Alkemisten av Paulo Coelho
Årets parfym: Stella McCartney-parfymen.
Årets segaste evighet: Örebro-lyan!
Årets idrottupplevelse på plats: Sverige mot Chile på Råsunda innan VM i Tyskland och EM damhandboll i Hovet.
Årets lyrik: Kom Änglar av Lars Winnerbäck

Årets envishet: Jag säger bara M!!! (Obs, inte min lillbrorsa om ni tänker det.)
Årets filmer: Kung Fu Hustle, The Bufferfly Effect och Superhjältarna. (alltså de som jag har sett det här året.)
Årets Tack: Till min familj och mina vänner som står ute med mig oavsett om jag är uppåt eller neråt.


Och till sist men inte minst, Gott Nytt 2007!

Mål/funderingar med år 2007;
Resor: Slovenien, New York, Washingston D.C., Kina, Hongkong och Thailand. (Några resor kommer jag att genomföra, ja men blir det alla eller några?
Motion:
Bli duktig på Ashtanga Yoga och få bättre uthållning, bli starkare.
Idrott: Kanske comeback i basket och dra mig på landslagdressen igen?
Utbildning:
Gå på några fotokurser och makeup-kurser.
Inredning: Gör om min Stockholm-lya, rejält!
Fest: Inflyttningsfest hos mig och ev. 33-partyet? ;)
Stil: Hitta min personliga stil, så kan alla säga att det är Sara-typiskt eller Saras stil!
Utställning: Ska jag våga och ställa ut mina fotobilder så får allmänheten titta på?
Fotoutrustning: Fler optik och två nya kamerahus!
Avslutar: min relation med älskade Elly.
Städar bort:
hjärnspöket M.
Försöker:
Ta MC-kort!
Julen och nyåret 2007, utomlands, gärna Thailand! Vill någon vara resesällskap med mig? Hojta till isåfall!

14 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Vad kul att vi blev årets blogg :) God fortsättning!

saraskameramobil sa...

Stockholmstreetstyle -
Det var så lite! Att surfa in på SSS-bloggen ger mig ju inspriation och nya idéer hur jag kan klä mig. Också komma närmare min personliga stil. =)

God fortsättning själv.

Anonym sa...

Gott nytt år i Fortsättning! Hjärnspökar han fortfarande? Men tack för det lilla hos Anna!

Anonym sa...

Du ska till Thailand, ovasett vad än som händer!

saraskameramobil sa...

Askungen -
Ja, han gör det fortfarande tyvärr. Men år 2007 ska han dra åt h*vete och bli blott ett minne för mig. Där ska han stanna där och påverka inte mig längre...!

Thailand, javisst men som du ser, blir det mycket resor under år 2007, så hoppas jag verkligen att jag har pengar kvar när det närmar sig till jul och nyår. Då kan jag sticka iväg. :D

Tack själv för igår, det var givande och trevligt!
God fortsättning på det nya året för dig och din Mehdi!

Anonym sa...

nu har man hittat hit av ett slump! Skönt att ha en sajt att gå till när man undrar hur du har det!
Kram puss

saraskameramobil sa...

Camilla -

?!? Jag trodde att du har adressen hit? Förlåt mig att du inte fick det! *skäms*

Faktiskt har jag min hemsida kvar men... Allt med programmeringen, koderna med mera finns i min stationära dator som är nerpackade sen 15 juli 2006... Sen har det blivit en ny blogg pga jag köpte en ny mobil, Sony Ericson k800i. Med den där mobilen kan man blogga. Lite coolt ju. :D

Välkommen hit än en gång och ta vara på er! KRAM!

Anonym sa...

bra att du har en egen blogg under tiden din riktiga sajt sover! Kramkramksiar till dig!

saraskameramobil sa...

Camilla -
Ja, det gör det. Verkligen skönt, så slipper jag oroa mig ifall jag har glömt bort mina dagar. ;) Hoppas att min egen sajt snart vankar igen.
ha det bra så länge och hopppas att ditt pluggande rullar nu på för dig. Kram kram tebaks!

Anonym sa...

tjoo!! jaa,. om pengarna tillåter och att de har flyttat ut från S barndomshem... :P
men jag tackar inte nej till sällskap under resan! :):)
Nyåret var d fint, bra och ok... Ditt då? förhoppningsvis bra också! :P krammar

Anonym sa...

BOOOOORKBOOOORK! HAHA!

saraskameramobil sa...

Charlotta
Samma här, jag tänker inte dra dit så länge när S fortfarnde sover hos sina svärisar. :D
Men ja, bra att veta gällande sällskapet! ;) Vi får kolla/höra med varandra när S-duon har flyttat till egen lya. :P Då kolla när det passar oss bäst. =)
Kramar tebaks!


Sess
Får jag INTE bråka med dig på din blogg alls!?! Grrr... :D

Anonym sa...

Utmanar dig med en beskrivning på dina kvinnor som förebilder, beskriv varför är det de du diggar som dina förebilder, på vilka sätt och hur kom det sig till att de blivit dina förebilder, och definiera och beskriv i en jämförelse till de kvinnorna du tycker om och de sämsta kvinnorna du tycker om och varför?

saraskameramobil sa...

Askungen -

Antar din utmaning men ge mig några dagar! ;)