10.1.07

Tjuvstart = semla

Mysiga AY kom på besök hos mig igår förmiddag och fick se min halvfärdiga lägenhet. Först av allt fick hon väcka mig för att jag bara somnade i soffan pga jag bara målade, fixade saker med mera hela tiden. (+ nattstid.. :D)
Hon var lite mer positiv än min mamma iallafall gällande lägenheten. ;)

Sen gick vi till mitt favoritcafe, Fröken Brogrens, och åt en lunch där och babblade om allt. Så blev vi också sugna på något sött och såg de underbara semlorna i hyllan. Då valde vi dem direkt och N J Ö T av semlan!
Egentligen brukar jag inte köpa semlor men... hos Fröken Brogrens gör jag ett undantag. :P

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ååååh *suckar* Låter mystigt med fik m semlor.. Var ligger det cafeet?

saraskameramobil sa...

norrlandssussi -
På Karlslundsgatan, samma gata som Örebros dövas förenings lokal. Cafet ligger väldigt nära Cederbacks's trafikskola. (Min f.d. trafikskola när jag gick på gymnaisietet förut.)

Anonym sa...

gott gott med semla =) tur att du tog bort bården! inte så populärt med det idag. =)

saraskameramobil sa...

steelduck -

Ja, just Fröken Brogrens semlor är oslagbara! SÅ färska och mjuka, som bara smälter i min mun. Gött!

Bården, vet det. Men det tar extra tid enbart för det. Grr och man måste vara noga med att inte få latte-färgen upp i taket. Då blir det liksom långsammare att måla. =)

Anonym sa...

semla, fy på dig som tjuvstartar! Jag kommer att äta bara EN semla i år och det ska vara på fettisdagen!! PUNKT SLUT! ;)

saraskameramobil sa...

Camilla -

;P Veeet det! Vill oxå hålla mig till traditionen men men...
Just Fröken Brogrens's semlor är oslagbara och jag är ju väldigt sällan i Örebro. Så måste jag ta vara på tillfället. :P