3.2.07

Att googla eller icke.

Jag har en s.k. besöklogg, där programmet noterar varifrån man surfar.
En stor del surfar via andra bloggars gästbok och en del har min blogg i sina favoriter.
Men... ibland får man loggar, där man har sökt via olika sökmotorer, google.se för det mesta och surfat till min blogg.

Det roliga är att man får se vilka sökord man har använt. Verkligen intressant och kul att veta!

Jag kollar upp min besöklogg för min blogg, de 20 senaste dagarna, bakåt till 12 januari.


Via svenska google.se,
lugg bild, Sofia Wistam tuttar, Fika för två+bilder, signmark, svettas+i+stövlarna, trivs me brogrens, sofia wistam, bilder på semlor, bilder på kors, Bild+handboll, bilder på lugg, pk design örebro, otrogna tjejer bilder, barn fotobilder, fröken brogrens, bild + ängel med horn, semla bild, signmark i stockholm, p k design, fröken brogren, AIK tema för k800i, svettas stövlarna, dövidrott, sofia wistam tuttar bilder, linda rosings tuttar.

Via finska (!) google.fi,

dövas tre kronor, årets möbel 2007, Signmark.

V
ia google.com,
tuttar, semla+saffran, bild på semla, rim på öron, bild semla, linda rosing bilder, lugg, sofia wistam bilder, matteproblem lösning för barn, bild ängel gloria, körkort lettland bild.

Eniro.se(!),
tuttar, linda rosing tuttar bilder, stora tuttar, signmark.

blog search.com,

Student +Örebro,

Ett par namn har också uppstått men vill inte skriva deras namn här.

Men ändå lustigt eftersom jag aldrig skriver mina kompisar, vänners hela namn i min blogg. Ändå hittade de mig via de där namnen. Underligt!

Det konstigaste är nog sökorden "otrogna tjejer bilder"... Den som googlade, vad har denne för syfte med det? Konstigt.

Det är också kul att kunna se varifrån de surfar... T.o.m. jag har haft skatteverket, sosalarm (!) på besök hos min blogg!

Det roliga och intresserade är att många använde orden lugg, semla, singmark, pk design, brogrens och tuttar(!) som sökord.

Om jag nu börjar att skriva snuskigt i min blogg, skulle jag få flera besökare via sökmotorer?
Ha ha!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till du sålt din lgh i örebro, skönt nu har du bara ett hem... Såg det på hemnet, såg jättefin ut... vad för möbler ska du sälja *nyfiken* och hur mkt fick du för lägenheten? kram kram

saraskameramobil sa...

ira -

Tack! Ja, det är en jätteskön känsla och vetenskap att slippa tänka mer på Örebro-lyan framöver.
tack, det blev bra, det. Har målat, tapetserat själv, fixat massor av saker m.m.
Ja.. jag säljer ALLT utom min älskade svarta soffa och den gröna byrån.

Det blev jättemycket, nästan fördubblade av priset när jag köpte lägenheten.

kram

Anonym sa...

*skratt* så tokigt det kan bli! ;)
Men huvudsaken är ju att folk hamnar på din blogg och får sig en liten titt!
Kramis från en snöig skövde!

saraskameramobil sa...

camilla -

Ja, det är det, jag bara ler när jag fått mail från besökloggen varje morgon.
Ja, jag hoppas iaf att folk känner sig välkomna samt tycker att min blogg är trevligt oxå.
Nu ikväll (måndag 5/2) har det snöat här i Stockholm. =)
Kram!

Anonym sa...

Häftigt!!!!

saraskameramobil sa...

askungen -

Jepp, det är det! Får uppdatera de konstigheterna framöver. :D