10.1.07

Gloria istället för horn

Liksom en ängel nu är jag.
Skimmligt ljus ovanför mig.
Liksom mitt hjärta följer jag.
Att känna nöjd mig.
Inte lyssna på mina rötter, entydig.

Gå egna spår, steg, trampa
Inte lyssna på mamma och pappa
ty bården, ack ful.
Bort bort med gul
som färgen hemskt!

Lätt som fjäder
att lyssna sitt hjärta
slippa vandra tunga steg i tjäder
inte känna sig som en ärta hellre.


Urk! hopplöst svårt med rim, hellre photoshoppa, jag.
Nu skrutta bort och dimma av shoppa, tag.

(Aldrig mer rim! Jag måste vara världens sämsta rimmare!!!)

Bakgrundhistorien här.

11 kommentarer:

Anonym sa...

rolig rim!! :) haha! pusss

saraskameramobil sa...

Sess -

^o)
Rolig?!? Du måste ha jättejättedåligt smak, du! *ler ironiskt*
pusses

Anonym sa...

Du är inte så dålig på att rimma faktiskt, du underskattar dig själv! Upp med hakan! :) go go sara go go! *gör vågen*

saraskameramobil sa...

Steelduck -

Grrr....
Nåväl, humöret, mitt
spanar inne igen,
så kan jag in avsnitt
skriva ny, allvarligen
ta tid lång att
göra ett rimförsök igen.
;P

Anonym sa...

nej du är duktig på att rimma! jag däremot är sämst. :)

saraskameramobil sa...

Mippu

^o)

Att rimma
med icke fungerande öron
är väldigt förnimma
att göra det lätt som smultron.
Med smak som svimma
av njutning i tro
att det är gudomligt imma.

*skakar på huvudet* ;)

Anonym sa...

Hej!
Ja jag hoppas att det löser sig med dumma csn..Det är jobbigt att vara studerande!..

Jag ser att du har skrivit rim, kul att läsa! Jag är dålig med rim jag med.

Men du gör det bra;-)
kram

Anonym sa...

Hähä..

saraskameramobil sa...

Piggelin

Det ska det göra, alltså det med CSN.
Ang rimmandet, nåja. Får pröva det igen när jag är på humör. =)


norrlandssussi

;)

Anonym sa...

hihihi, Det är skönt att komma till insikt att man inte ska lyssna på sina föräldrar:-)

saraskameramobil sa...

anne-maj

Instämmer, men ibland vet föräldrarna bättre än mig. Men inte den här gången gällande bården. ;)